Nashville naar Memphis

12 maart 2022 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Om 8.30 vertrokken vanaf de campground bij Nashville. Vandaag een mooie toeristische route gereden over de Natchez Trace Parkway, rond Nashville nog veel verkeer, maar bij Belle Maede werd het rustig, daar is trouwens een historische plek, Belle Maede prachtig landgoed met een plantagehuis. Was prachtig weer strak blauw en een graad of 17! Volgende stop bij de Natchez Tracé Parkway Bridge,

Natchez Trace Parkway Bridge

mooi uitzichtpunt met diep daar beneden een wat drukkere weg de 96. Wij blijven nog een paar uur op deze weg, enkele keer een auto gezien, maar op twee handen te tellen, wel bijzonder zo rustig en zo’n mooie route! Helaas lag er een dode ree, waar vele, ik denk gieren zich te goed aan deden, Toos wilde niet stoppen, tranen schoten in haar ogen al bij een plat gereden eekhoorn, maar was gaaf om te zien! Werd ook tijd om te tanken, niet vol want de prijs is hier ook ineens omhoog, $4,25 dus 23,5 gallon voor 100$, 3,78 liter is een gallon, dus reken maar uit! Haha Amerikanen vinden de prijzen absurd! Twee jaar geleden dacht ik €0,56 cent betaald voor een liter. Afijn weer lekker verder, langs kleine dorpjes, zo maar een paar huisjes, wel vaak met bijbehorende schommelstoel op de veranda, maar soms ook een puinzooi rond het huis, oud en vervallen, afijn van alles wat, maar toch wel leuk om langs te rijden. Zo kwamen we uit in Brownsville, waar we de volgende stop hadden!

Tina TurnerSchool van TinaHaar tafeltjePlaatjes 😁

Geboorteplaats Tina Turner, museum is in haar oude school, heel apart, verder nog wat bezienswaardigheden zoals hoe de katoen werd verwerkt en geplukt, en huis van legendarische Blues pionier Sleepy John Estes, nooit van gehoord, maar luister maar eens op YouTube naar Some Day Baby uit 1935, denk aan katoen en een plantage, nou pff wat een bestaan, zie foto van zijn huis!

Sleepy John EstesArmoede

Erg aardige dames en nog wat folders gescoord, altijd fijn wat info over plekken waar we langs rijden of naar toe gaan, zo waren we hierna al snel in Memphis, waar onze volgende RV park is, uiteraard aan de Elvis Presley Boulevard, naast Graceland, waar we ook weer twee nachten blijven, morgen Sun Studio’s en Memphis, Graceland waren we twee jaar terug, maar Toos moet nog wat kerst ballen geloof ik daar gaan scoren! En wat denk je, sneeuwstorm ineens, heel apart haha,  morgen ingesneeuwd?

Help! Sneeuwstorm

Dachten van de winter via de lente naar de zomer te rijden, maar dat moet nog ff twee dagen wachten!

1. Frans Ruijgers:
    12 maart 2022
    Heerlijke muziek sleepy john estes
    Heerlijk hè die rustige wegen. Kom je hier in Nederland praktisch niet meer tegen. Hoog uit ‘s nachts rond een uur of 3.
  2. Adri van Houwelingen:
    13 maart 2022
    Ja kon de muzikant niet maar klinkt lekker, en inderdaad een genot zulke wegen!