Weer thuis....

21 maart 2020 - Bergen op Zoom, Nederland

Na een nacht in een hotel vlak bij de luchthaven van Phoenix, gingen we om 4.00 met de shuttle bus van het hotel naar het vliegveld. Inchecken had ik al gedaan in het hotel, en zo vertrokken we keurig op tijd met United Airlines naar Washington dulles waar we zouden overstappen op een vliegtuig van United naar Amsterdam. We hadden daar 3 uur overstap tijd, dus voldoende tijd om nog een heerlijke hamburger te verorberen. Op het vliegveld was het inmiddels aardig stil aan het worden, sprak een purser en die zei dat er soms toestellen aankwamen met slechts 5 passagiers! Daar moet dus dik geld bij zeg, ook het restaurantje waar we zaten, vertelde de ober dat ze dicht zouden gaan, ook al vele winkeltjes op de luchthaven hadden de deur al gesloten.
Eenmaal in het vliegtuig werd medegedeeld dat er nog twee passagiers door de securiteit moesten, dus daar wachten we zo’n 20 minuten op, de piloot vertelde dat dit voorlopig de laatste vlucht zou zijn van United naar Amsterdam, oei hadden wij even geluk! Toen ook de laatste twee passagiers aan boord waren konden we vertrekken, de piloot vertelde dat we toch op schema in Amsterdam zouden aankomen, en dat was ook zo, onderweg wedden we enormiteit de watten gelegd, eten en veel drinken, snacks nou van alles, alles moest op volgens mij!

Na een comfortabele vlucht landen we op Schiphol, al snel hadden we de koffers, na de douane verbaasden we ons dat er veel mensen bij de uitgang stonden, dicht op elkaar om op geliefden en familie te wachten, hoezo 1,5 meter afstand? En op mensen die net in volgepakte vliegtuigen hadden gezeten, heel apart hoor! Snel de shuttle bus in, deze chauffeur vertelde dat er ook nog maar weinig bussen naar de p3 Parking reden, omdat deze parking ook al bijna leeg was, nou dat klopte heel erg gek. Ook naar Brabant toe was het op de weg heel rustig, geen enkele oponthoud gehad, dus we waren zo thuis!

Nou vandaag een dag later boodschappen gehaald, weinig lege schappen bij onze Dirk, en toch maar wat extra boodschappen gedaan, ik ga toch verwachten dat dit virus langer gaat duren dan we allemaal denken, ook door mijn gesprekken met piloten stewardessen en barmannen, die hadden toch allemaal het idee dat het wel eens tot december kan gaan duren, zeker ook wat ik zag in de winkels, niks geen afstand tot elkaar, dus denk dat we hier in Nederland nog het ergste moeten gaan krijgen, uiteraard hoop ik dat niet, maar vrees het wel!

Iedereen bedankt voor het volgen van ons, hoop dat jullie hebben mee genoten met ons, ons is het heel goed bevallen, en wie weet gaan we nog eens zo’n camper wegbreng special doen, het is goed georganiseerd en erg goed te betalen, we hadden al wat Amerika ervaring met New York, maar als je zo door verschillende Staten rijdt, echt veel te bieden het land!

Nu maar hopen dat we weer snel het normale leven kunnen oppakken, en dat ik snel weer mijn reisjes voor Bolderman kan gaan rijden!

The stars en stripes

1. Gerda:
    21 maart 2020
    Nou Adri en Toos mooi dat de terugreis ook weer goed gegaan is en hopelijk kun je het nog eens over doen . Geniet thuis van de rust . Groet van Leen en Gerda
  2. Adri van Houwelingen:
    21 maart 2020
    Dankjewel, ja thuis is ook weer fijn!
  3. Frans Ruijgers:
    Welkom thuis A3 en Toos en nogmaals bedankt voor de verhalen
  4. Adri van Houwelingen:
    22 maart 2020
    Graag gedaan Frans, groetjes!
  5. Joke van Houwelingen:
    21 maart 2020
    Fijn dat jullie weer thuis zijn alleen jammer dat jullie het moesten afbreken vanwege Corona. Ik heb met plezier je verhalen gelezen groetjes
  6. Adri van Houwelingen:
    22 maart 2020
    Ja helaas, hadden het erg naar onze zin! Groetjes
  7. Johan Schoor:
    22 maart 2020
    Fijn dat jullie nog terug konden komen. Ken mensen die voorlopig helemaal vast zitten ergens in se wereld. Heb genoten van je reisverslag en wil dit zeker een keer doen, jouw ervaring heeft me daarin alleen maar gesterkt. Hoop je snel weer te zien in Zeeland of ergens onderweg.
  8. Adri van Houwelingen:
    22 maart 2020
    Leuk, ja wij denken dat dit zeker voor herhaling vatbaar is, maar eerst maar weer eens zorgen dat we op de bus weer gaan rijden! Ja we gaan elkaar zien! Groetjes