Waar te beginnen!?

13 maart 2022 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Wat een dag, wakker geworden in een witte wereld, eerst maar even de camper van zijn plek gereden na de boel sneeuwvrij te hebben gemaakt, hadden lekker gestookt vannacht, alhoewel, niet echt heel warm, had gecheckt hoeveel propaangas er nog in de tank zat, een kwart, oeps, dus zuinigjes gestookt, wilde niet dat we zonder gas kwamen te zitten! Gelukkig op de campground een vulstation, dus daarom de rv even van zijn plek, en snel een volle tank, dus boel weer op zijn plek, maar ben er inmiddels bedreven in, dus zo gepiept! Nou ff wandeling naar de buren, staan namelijk vlak naast Graceland, Toos wilde nog ff shoppen, gelijk voor de buurman! Kerst artikelen. 🤶

GracelandVliegtuig Elvis Presley

Ik maar ff wat foto’s gemaakt.

Uber app geïnstalleerd, was de beste en snelste en denk ook nog de goedkoopste manier om naar het centrum te gaan, hadden mooie prijs maar chauf annuleerde de rit, kregen duurdere optie, die toch maar genomen, stonden eigenlijk al klaar om te gaan, niet het slimst, want je betaald teveel! Ons af laten zetten, letterlijk en figuurlijk haha, in Beale Street Memphis, daar zou het gebeuren volgens mijn info. Had net zoiets als Nashville verwacht, maar een kort straatje, en koude wind en bijna nog niks open!

Beale Street MemphisSun studio’s MemphisWas helaas niet bij stem, maar wel de microfoon die Elvis ook vast had!

Staan we dan, wat nu? Gelukkig had ik op mijn lijstje ook nog de Sun Studio’s staan, de plek waar iedere artiest wel iets heeft opgenomen, natuurlijk Elvis, maar ook Maroon5, U2, Jerry Lewis, nou echt een waslijst, ik zou zeggen Google maar! Wat een gave plek, en wat een goede rondleiding / gids, die gozer kon vertellen! Was zelf ook muzikant, pakte een gitaar, wow en mooie stem/geluid! Hij vond het een eer dat hij daar mocht gidsen, kan me er iets bij voorstellen, vertelde zo boeiend, kippenvel! Als laatste nog even op de foto met de microfoon waar Elvis in had gezongen, wow! Nog ff souveniertje en bakkie koffie gedaan, geweldige atmosfeer, aanrader. Wandelen maar, wilde eigenlijk morgen langs de Pro Bass Shop, maar was redelijk dichtbij half uurtje lopen, goed voor de calorieën te verbranden, werd wel koud, want de Pyramide waar de shop is in gevestigd ligt aan de Missisippi rivier, er waaide een ijzige woei! Maar in de verte doemde deze al snel op, hadden deze twee jaar geleden al gezien toen we uit het centrum wegreden met de El Monte Rv, had dat helaas gemist, maar nu dus niet!

Zucht

wow wow wow, wat een mega zaak!!! Het is een outdoor winkel, hengelsport winkel, botenzaak, buitenboord motoren, kleding, lokeenden, en GUNS, en nog veel meer maar gewoon teveel om op te noemen, echt niet gewoon zoveel! Heb ook een partij foto’s genomen, kwam binnen, en moest even stoppen, zo overweldigend, tssssss. Toos wilde eerst wat eten, goed plan, de infodesk vertelde ons boven in de pyramide prima restaurant, echt wat voor jullie zei hij nog, en daar kan je naar het uitzichtsplatform, (maar deze was helaas gesloten ivm.de gevallen sneeuw), toch nog ff foto’s voor het raam gemaakt,  beneden alleen maar hamburgers! Haha komt door Toos der nep bontjas, betaal gelijk overal teveel en wordt naar de duurdere plekken begeleid! Ik dacht boven? Jeetje er gaat inderdaad een lift naar boven, ritje naar beneden gefilmd, duurde en duurde maar zo mega mega groot/hoog! Boven wow wow wow, me bek viel open, prachtig restaurant met een mega aquarium, super mooie open keuken, ga nu toch echt twijfelen of ik wel Balinees wil worden of Amerikaan! Grapje 😁

Restaurant aquariumRestaurant

Aan de bar gesetteld, want dan keek je zo naar dat ronde aquarium en de keuken, was goede keus, gezellige plek! Wat denk je, hamburger besteld haha maar….. die had van mij zo uit een drie sterren Michelin restaurant kunnen wezen toppertje! Biertje erbij en huh? Ook al heerlijk, een Ghost River Gold, Golden Ale, onthouden maar, kijken of ik die nog ergens een keer kan scoren!

En nu naar beneden, zo mooi en stijlvol ingericht, met bomen, blokhutten rivieren, vijvers vissen, ja zelfs alligators lagen er, levend en wel! Echt mooi van opzet, en het werd drukker en drukker, nou van alles gezien, maar de hoeveelheid pistolen en geweren was wel erg enorm, blijf me daar nog steeds over verbazen, ondanks dat we toch al de nodige gun shops langs de weg hebben gezien! Afdeling verder, lok eenden! Heel veel lok eenden haha, en wat dacht je, nog meer guns, haha waren erbij schiet je volgens mij een gat mee in een gepantserd voertuig, zo indrukwekkend zagen ze er uit! Nou zal maar niet verder uitweiden, keek me ogen uit, en heb vele vele foto’s gemaakt, en wat dacht je buiten, is uiteraard een enorme parkeerplaats bij, maar renden zelfs vele medewerkers daar nu, valet parking, bij een hengelsport winkel hahaha moet toch niet veel gekker worden!

Meer foto’s onder foto’s en ook onder video’s meer video’s haha logisch toch?

Morgen weer gauw verder.

5. Johan Schoor:
    Je nieuwe carrière….. reisverhalenschrijver
  6. Adri van Houwelingen:
    13 maart 2022
    Haha, ja zal eens wat reisgidsen aanschrijven 😜
  7. Mariëtte Stals:
    13 maart 2022
    Och wat heerlijk om te lezen…. Ga zo door.
  8. Adri van Houwelingen:
    Dank u! 😁👍
  9. Jan:
    14 maart 2022
    Herkenbaar Adri. Sun geweldig en daarna ook naar die pyramide gelopen. Nu in Florida. Vannacht rond vriespunt, inmiddels weer wat gezakt en de eerste mattanees gespot.
  10. Adri van Houwelingen:
    14 maart 2022
    Ja in Memphis was het koud, hadden zelfs savonds een sneeuwstorm brrr, nu in het warme New Orleans, have fun!