Bye bye Texas..

8 maart 2024 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Ik en ….Kleurrijke Cadillac

Vandaag Amarillo verlaten, en de eerste stop uiteraard bij de Cadillac Ranch net buiten Amarillo. Grappig je begraaft een paar afgedankte auto’s en je weiland, en voila, een toeristische attractie, stond een jongeman bij ingangshek verkocht wat souveniertjes en spuitbussen zodat je een eigen draai aan de Cadillacs kon geven, haha niet gedaan waarschijnlijk met de wind had ik er alleen zelf onder gezeten. Hoppa weer verder, stuk route 66 met afgewisseld de i40. Helaas is de route 66 aan het vergaan, zonde dat niet de gehele route in stand wordt gehouden, maar ja dat is de vooruitgang. Stop gemaakt in Tucumcari, ff de family dollar, dollar tree, één zaak hoor, bezocht, niet zo fijn als de Dollar General, maar toch weer soort van ander assortiment. Ook daar veel vergane glorie, oude hutjes en verlaten benzine stations.

Foto stop die de grens aangeeft dat je halverwege de route 66 bent!

RV op de grensHalverwege route 66

Zo gingen we weer de snelweg op, en oopsss, TomTom gaf aan pas over 120mile tankstation en de boordcomputer gaf aan 80mile to empty, bluhhh, weer gekeerd op de snelweg, haha ja via een soort van vluchthaven waar de sheriffs altijd staan, mag eigenlijk niet maar ja nood breekt wet he 😂

New MexicoHoppa, weer een andere staat, New Mexico.

Terug in Tucumcari en maar de tank gevuld, nokkie vol! Lunch was eigenlijk op de snelweg gepland, maar een MC Donalds moet ook een keer kunnen, gelukkig gezegd small menu, wat alweer een hele hap was met drinkbeker die je zelf oneindig mag vullen, heb alles maar weer gelijk uitgeplast daar, soort van recycling maar dan anders!

Nou goed en wel weer op weg richting Albuquerque, begon lekker te waaien en lucht werd donkerder, huh? Ineens natte sneeuwbui, waarschijnlijk ook doordat we toch behoorlijk aan het klimmen gingen, de plaats ligt mooi aan de voet van Sandia Crest. En weer een KOA opgereden, KOA staat voor Kampgrounds of America. Slaap lekker……

Jouw reactie