Dagje Los Angeles

15 maart 2024 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Met de bus en de metro naar downtown Los Angeles, en wat is dat leuk! Eerst drie haltes maar met de bus, was ook te lopen maar wilden wat energie sparen, en toen op de metro/trein, 20 haltes verder en $1,75 pp armer waren we in het centrum van LA, downtown wat een belevenis.

Oud en nieuw  downtown LA

Onderweg zie je veel, ook zwervers in tentjes die op de stoepen wonen, dus we zien ook wel veel armoe, we deden er een uur en 10 minuten over, alles is hier nou eenmaal GROOT! Heerlijk gewandeld tussen de wolkenkrabbers, als je daar in de schaduw loopt brr fris, gauw weer in de zon lopen en dat was heerlijk, goed om te wandelen was rond de 20c.

Market Downtown LA

Zo liepen we naar de grand central market, erg gezellig en veel eten, borden zie ik voorbij komen en snap steeds beter waarom de meeste Amerikanen een pondje meer wegen 😂. Ook nog even de Angel Flight Bewonderd,

Angels Flight Railway

een funiculair, erg grappig en zag er antiek uit, bleek dat ding er al sinds 1901 was haha. Maar weer een bus gepakt, 36 haltes naar The Grove, met bejaardenkorting weer minder dan een dollar en bijna een uur verder, net zo goed mensen kijken als op een terras, en buiten zie je ook van alles voorbijkomen haha.

Onze bus

Zo kwamen we aan bij The Grove, west Hollywood, wow wat een leuke plek, met sjieke lees dure winkels, geen filmster gezien of niet herkend haha, reed ook al zo’n leuke oude tram, en alles zag er weer picobello uit.

Apple storePrachtige tramToos op een brug(getje)

Heerlijk geslenterd, uiteraard ff in de Apple Store gegluurd, ook wow, brilletje op haha iets te duur! Naar de naastgelegen farmers market, waar we ook gegeten hebben, was ook weer top, erg leuke locatie om te bezoeken beiden, en maar weer aan de reis terug begonnen, zo kwamen we weer op de RV campground aan, leuke dag gehad, veel gezien, en hoppa lekker in de jacuzzi goed voor de spieren, is behoorlijk heet, en daarna nog maar ff de bbq aangestoken! Nu aan de koffie, morgen rustig dagje, alweer iets moois gevonden voor morgen!

Munt

Jouw reactie