Super mooi

17 maart 2020 - Casa Grande, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag wilden we naar El Paso, want het was nog steeds behoorlijk mistig in Alpine. Door de Big Bend wilden we graag, maar met mist een slecht idee, maar na een heerlijk ontbijt en nog even gas gevuld op de camp site, gingen we onderweg.

Al snel klaarde het toch goed op, de zon brak door, dus hup, toch richting de Big Bend nationaal park. En daar kregen we geen spijt van, het werd al snel warm, dus de airco kon weer aan, heerlijk zonnetje erbij, en de weg werd steeds mooier! Eerst volgden we de 118, om daarna rechtsaf te slaan de 170 op. Prachtige route achteraf, en veel foto stops gemaakt, werkelijk, je kon na iedere bocht of berg wel weer een stop maken, zo mooi! De weg golfde ook op en neer, met soms onoverzichtelijk dips in de weg, geweldig, en erg weinig verkeer, ondanks dat het voorjaar vakantie hier al is. Nog een stop gemaakt bij het Barnton Warnock visitors center, waar we ineens werden geconfronteerd met het Corona virus, althans, de dames die daar info verstrekten over de Big Bend hadden wel 5 flesjes desinfecterend spul klaar staan, denk dat het daar voor was, ze noemen het hier Covid-19 trouwens.

Maar goed wegwezen dan, en prachtige plekken aangedaan, zal wat foto’s weer online zetten! De route was echt heel erg mooi, tot aan Redford, de natuur werd ineens weer minder, dat kwam ook doordat de Rio Grande waar we steeds langs reden verder van de weg af ging, die RIO Grande staat niet erg veel water in, je kon er doorwaden, en dan was je in Mexico, snap wel waarom Trump daar een muur wil, anders loop je zo de VS binnen, wij waren op de heenweg op de 118, al een soort grenspost gepasseerd, met heel veel camera’s ,maar konden wel zo door rijden, na de 170 de 67 opgereden richting Marfa , nadat we daar ook weer een grenspost passeerden, daar moesten we halt houden, en een vriendelijke jonge dame vroeg of we citizen’s waren, yes antwoordde ik rap, ok have a Nice day to you, ok dat was simpel, waren  wel citizen’s natuurlijk maar niet van de USA haha nee The Netherlands, ok maar niemand achtervolgde ons, dus door.....

Marfa zagen we een RV park, maar zag er niet gezellig uit, effe op de kaart, ok Van Horn is een half uurtje verder via de 90, zijn we dan om half zes, prima tijd, en daar schrijf ik nu dit verslag, een man uit ZZ-top ving ons op, wat een baard!! Erg lang en super grijs, maar wel weer enorm vriendelijk!