Kort ritje, lang verhaal 😂

25 maart 2022 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

24 maart route
Vandaag geen lange rit, van Flagstaff vertrokken we om 9.00, waren dus weer redelijk vroeg wakker, na een douche ontbijtje en opruimen waren we alweer klaar voor vertrek, had de route bestudeerd, mooiste leek mij via de 180, en dat was denk ik ook zo, heb de andere route niet gezien, dus ja…

Had nog een leuk gesprek gehad met onze buurman, ex militair uit Californië, Andy een hele aardige gast (ja alweer één) was met vrouw en kinderen op pad, schoolvakantie van twee weken hier, had een tow camper, dus dikke Jeep met daarachter een soort van caravan maar dan op zijn Amerikaans. Moet zeggen er word hier goed gezorgd voor de “veteranen” overal korting, net als voor de oudjes, ook al vaak discount vanaf +60!  Ja val ook al net in die categorie! Zag ook borden langs de weg, vrachtwagen chauffeurs gevraagd, 100K gegarandeerd per jaar, slik, dat is denk ik mooi betaald in vergelijk met Nederland, vaak ook nog een vette MACK niet verkeerd! Valt me toch op dat ze hier veel personeel overal zoeken.

Postkoets in oude staat
Zo waren we alweer snel toe aan een koffiestop, me laatste sticks van nespresso zijn op, iets meer koffie gedronken dan gedacht, dus maar stick van Toos gepakt, cappuccino ook wel lekker maar drink tegenwoordig me koffie zwart, dan zijn die best wel zoet! Was een mooie kiosk bij, en toch maar een plak versteende boom gekocht, weet niet wat ik er mee moet, maar ja soms doe je wel eens van die spontane aankopen, het is wel mooi en apart, en souveniertje voor onze kleindochter!

Oude blauwe
Ook nog paar mooie foto’s gemaakt op de parking, stond van alles wat.

Pang..
Nou Tusayan waren we kort daarna, eerst maar naar Visitors Center, folders, en kijken wat er te doen is, nou ja wist ik eigenlijk al, reisvoorbereiding niet geheel onbekend voor mij, en op de parking nog ff met een touringcar chauffeuse gebabbeld, kan hier ook zo aan de slag, hmm voorstel gedaan aan Toos, koop ook zo’n vette camper waar ik dan in ga wonen, en vlieg jij af en toe hier heen, voorstel afgewezen!

Mc Donalds aan de overkant, weer ff lekker bakkie leut met zo’n overheerlijke kaneel koek warm met gesmolten witte chocolade, haha ja ja calorieën! Zag al daar een bord met ons gereserveerde RV park, was net 12.20 zeg kom we parkeren daar al, en misschien mogen we al op onze plek, en ja dat mocht inchecken was hier al om 12.00 nou prima! Werd weer erg vriendelijk geholpen, en direct gevraagd hoe het zat met de Hummer en helikopter toer, ging ze direct voor me uitzoeken, richt je plekje in, bel ik je wel als ik alle info heb verzameld! Top weer, was ook een jongeman binnen gekomen, hoorde een raar accent, uit Frankrijk dus, aardig gesprek gehad, had wat problemen met zijn gehuurde RV, en had geen gereedschap, zei O heb ik wel, inmiddels setje gescoord bij de Walmart, sta op plek 9 en kom zo maar ff langs! Had defecte pomp dus kon niet douchen, was eigenlijk snel gefixt, had namelijk al een nieuwe pomp bij, maar hij was zelf a-technisch, nou boft hij met mij, twee rechterhanden zegt Toos altijd!

Inmiddels ook al een man met een golf karretje naast me, van het RV park, rijden ook meestal voor je bij aankomst om je te begeleiden naar je plek, alles gereserveerd voor morgen, 10.15 gaat deze jongen de lucht in met een helikopter, nee Toos wil niet maar zwaait me uit, en daarna doen we de Imax, film over de Grand Canyon, en dan om 17.00 Hummer toer, zonsondergang view Grand Canyon! Nou weer heel verhaal, en zijn hier twee nachten, wordt vervolgd weer!

1. Frans Ruijgers:
    25 maart 2022
    Geweldig verhaal weer. Wij zijn een paar dagen in Portugal op bezoek bij vrienden. Het lijkt hier wel herfst😜
  2. Adri van Houwelingen:
    26 maart 2022
    Oww haha das minder Frans, maar geniet ervan