New Orleans

15 maart 2022 - New Orleans, Verenigde Staten

Marla, de eigenaresse van onze campground bracht ons naar het centrum van de stad, daar waren ze bezig met een parade, moest even aan de State Trooper vragen hoe of wat, die stond namelijk op de kruising, om het verkeer te reguleren, bleken film opnames te wezen, aardige kerel, straks later meer!

State trooper Liepen zo het centrum in, waar gelijk een overdekte markt was, geen gewone markt, nee één voor toeristen met echte toeristen cadeautjes. Verder ook veel eten, alligators sea food, moeten we straks ook maar eens proberen, eerst koffie, nou dat viel niet mee, stonden echt waar de leuke terrasjes waren gigantische rijen, al lopende kwamen we mensen tegen met Starbucks bekers, dus we lopen de goede richting op, naar het nieuwe gedeelte van New Orleans daar zal die wel zitten! Onderweg weer vele foto’s gemaakt, en ja aan de overkant zagen we het groen van Starbucks. Ook hier duurde het toch wel zeker een half uur voor we met een bakkie pleur weer buiten stonden, stikte bijna na een slok, ik kan dat niet hoor drinken door zo’n deksel met sleufje, deksel eraf en koffie smaakte voor geen meter, bah bah waterige bende, zo weg gesmeten, in een prullenbak, dat dan weer wel! 😜 cappuccino van Toos was wel lekker, dat maar eens de volgende keer proberen, of wacht McDonald’s heeft toch betere koffie vind ik!

Eerste stoomboot

Weer terug het oude centrum in en dat wat af geslenterd, langs de Mississippi nog wat foto’s genomen, en stadspark door, met vele straat artiesten, waarzeggers, karrotkaart lezers, masseurs en schoenenpoetsers ontwijkend, haha wat een gezellige janboel. En muziek, weer overal hoor je muziek van bandjes die spelen, ander soort muziek dan in Nashville, hier vooral Jazz! Ook niet verkeerd, denk sowieso live muziek is altijd leuk, tijd voor een biertje, je hebt overal balkons met zitjes, dus die genomen, boven op balkon, met uitzicht op wandelend publiek, en tegenover een bar waar goede muzikanten jazz speelden, prima plek!

Koetsjes
En weer verder geslenterd, echt gezellige plek om rond te hangen, tijd voor wat te eten ook inmiddels was al bijna 15.00! Nola Poboys in de Bourbon Street, ook hier weer een rij, moet dan wel goed wezen toch? Nou dat was het, een brood van 12” met daartussen fried Shrimps, heerlijk, broodje garnalen maar dan anders, smaakte top en erg 🌶 pittig maar daar hou ik wel van! De intensie hadden we om de avond hier ook te blijven, maar vonden het wel welletjes, terug naar Marla die ons weer op zou halen na een belletje, en die State Trooper stond er nog, kwam uit zijn auto, bleek een K9 agent te zijn, en deelde een mooi verhaal nadat ik zei touringcar chauffeur te zijn geweest haha in Nederland! Was goed gesprek en hele aardige kerel, Toos vond hem nog aantrekkelijk ook, dus hup gauw de “van” van Marla in, terug naar de campground!

Parade voor film opnames

1. Rob Hart:
    15 maart 2022
    Leuk...en wat lief van Marla.
  2. Johan Schoor:
    16 maart 2022