Prachtige dag.

10 maart 2024 - Prescott, Arizona, Verenigde Staten

Zo vertrokken wij vanmorgen vanuit Holbrook, na uiteraard ontbijtje, een douche beurt en afscheid van de buurtjes. Die zijn op weg naar Las Vegas dus die gaan we helaas niet meer tegenkomen! Afslag meteor crater, en na diverse wildroosters, eigenlijk meer voor de koeien niet te laten ontsnappen, kwamen we bij het bezoekerscentrum. Wow erg mooi en alles spik en span, kaartjes gekocht met gelukkig alweer oude van dagen korting, ja boven de zestig is dat hier al dus dat viel mee.

De krater

Besloten eerst maar de krater te gaan bezoeken, en wow na de nodige klim sta je ineens aan de rand van de inslag krater welke zo’n 50.000 jaar geleden heeft plaatsgevonden. Hadden ook heerlijk de zon erbij en geen wind, dus was extra genieten! Na de nodige kiekjes naar de filmzaal, mooie film over hoe de inslag waarschijnlijk heeft plaats gevonden. Beringer is daar aan het graven gegaan maar tevergeefs, maar er lag wel een meteoriet in de tentoonstellingsruimte, poeh wat een massief brok, staal ijzer metaal, werd veel aangeraakt want leek wel wat gepolijst, dit stuk kwam uit Australië. Verbaasde mij dat het niet heel groot is, maar je kan het niet optillen, heb het ff opgezocht  https://werkgroepmeteoren.nl/de-natuurkunde-van-een-meteoor/ moet je bij interesse maar zelf eens bekijken.

MeteorietNasa

Tentoongestelde is ook erg interactief dus heel leuk opgezet, ook voor kids. Nog wat foto’s buiten gemaakt en na Max te hebben gekeken weer verder! Zo reden we richting Flagstaff en maar weer eens tanken, ietsje duurder $3,49 voor een gallon. Dan afbuigen en zuidwaarts, richting Sedona, dan kwamen we ineens op een wel hele mooie route, flinke afdaling en vele bochten, dus de tow knop maar eens gaan gebruiken, die is voor als je in de bergen terechtkomt, levert meer power, ja echt kan nog meer haha, en je remt wat meer op de motor af zodat je remmen niet oververhitten. Inmiddels best wel een flinke rij achter ons, maar we zagen een prachtige plek om te stoppen en het was toch tijd voor de lunch, dus generator aan en een heerlijke kipburger uit de magnetron. Generator maar weer snel uitgedaan, de natuur was zo mooi en vele vogels die we hoorden zingen, voorjaar brak daar echt aan, planten en bomen werden al mooi groen!

Sedona

Zo kwamen we al snel in Sedona terecht, wat een drukte! De zon deed goed zijn best en velen in korte mouw en dito broek, heerlijk, zelfs de cabrio’s werden uitgelaten. Geen plek te vinden voor onze RV, dus door gereden naar Holy Cross, katholieke kerk op een prachtige plek, deed me beetje aan Montserrat denken bij Barcelona, ook de rotsen deden hetzelfde er uit zien! Maar ook daar alles vol en stond ineens bord verboden voor RV’s. Toen we uiteindelijk een plek vonden was het te ver om terug te lopen, mede omdat we weer aardig afgedaald waren, wat foto’s op afstand dus en verder ging onze weg.

Kapel van het heilige kruis

De omgeving veranderde ook snel, bleef wel bergachtig maar toch anders. Prescott gaan we overnachten, heb een RV park gevonden aan Willow Lake, RV park gelijknamig, vanaf ons rv park loop je zo prachtige natuur in,

Aan ons RV park

konijnen veel vogels, soort van kwartels heel mooi gekleurd. Afijn tijd om te eten en stond net ff buiten frisse neus te halen, kraakhelder en een sterre hemel, poeh, stop maar gauw met dit verslag is alweer lang zat, ga nog ff buiten staan tot ik pijn in me nek krijg! 😂

1. Jessje:
    10 maart 2024
    Slaap zacht, wat een leuk verhaal.weer om te lezen.
  2. Adri van Houwelingen:
    11 maart 2024
    Dankjewel 😘
  3. Gerda van Houwelingen:
    10 maart 2024
    Prachtig ik geniet weer van jullie verslag .
  4. Adri van Houwelingen:
    11 maart 2024
    Reis je een beetje mee 😁
  5. Gerda van Houwelingen:
    12 maart 2024
    Ja ik reis zeker een beetje mee met jullie . Ik vind het echt leuk om te zien en te lezen . Groetjes Gerda

Jouw reactie