Eindelijk

22 maart 2022 - Springerville, Arizona, Verenigde Staten

Ja eindelijk, einde aan Texas, wat een grote staat hè zoals ik al eerder vertelde, hebben uren langs velden gereden met ja knikkers, wordt hier nog steeds plenty uit de grond gepompt, en schijnt nog heel veel in de grond te zitten. Ook af en toe een plant waar borden staan natural gas, dus dat is er hier ook zat. Natuurlijk regelmatig gestopt voor foto’s, je komt ook steeds borden tegen met een historic markering, daar is dan iets bijzonder gebeurt. Soort mini monument met een bord erbij wat er precies daar aan de hand is geweest. Afijn na Texas de staat New Mexico binnen gereden. Dat was wel te horen op de radio, haha Toos vond het eenverdieners, misschien oksel omdat ik uit volle borst meezong! Aribaaaaahhhhhh, zou bijna een sombrero kopen. 😜

Langs de snelweg grote shops met van alles, veel souveniertjes die met indianenstammen te maken hebben, dromen vanger, speerpunten enzo meer, ook vuurwerk! Jeetje, stond een pakket van 995$ groter dan ik ben en een meter breed,goed gevuld haha maar goed dat me schoonzonen niet in de buurt zijn, had anders zeker een pakketje mee gegaan! Heb zelf een t-shirt mee genomen, van een buitenaards wezen, met een grote sombrero op en een zonnebril, met de text “ik ben niet buitenaards, ik ben een Mexicaan”.

Vond deze wel grappig, Roswell is ook in de buurt, althans reden langs de afslag daar naar toe, maar wij deden dorp “Las Cruces” aan waar we op een Koa hebben overnacht, prachtig RV park mooi op een heuvel gelegen, nadeel was dat de wind opstak, dus de nacht schudde de camper behoorlijk, en dat zonder …… je weet wel! 😜😁

Rustig aan vertrokken, wilde wat kilometers maken om op twee plekken twee nachten te kunnen blijven, prachtige route door het “Gila national forest” gereden, wow echt mooi en al wat canyons gezien, nog niet de grote natuurlijk maar wel mooi, en vele droge rivierbeddingen gezien. Stop gemaakt op een picknick plek, op iedere route zijn die er zat te vinden, vaak met gezellig zitje en wat info van de omgeving, zo stond hier een bord van jawel, de hele bekende Apache Geronimo, die bleek daar vlakbij geboren te zijn, wie kent hem niet? En Mogollon vilage waar ook een oud mijnwerkersdorp is, zilver werd hier gewonnen. Zo ging deze weg bergje op en bergje af, klimmen doet de camper als de beste, 4,5 liter hè, Ford, hoezo co2 uitstoot? 😂  Zagen ook steeds witte toppen met sneeuw, en het werd inderdaad kouder, dus omgekleed, korte broek uit, lange broek aan en sweater, wat een land hè, inmiddels wel alle seizoenen gehad, en na een klim begon het zowaar ook licht te sneeuwen, nou tijd om te gaan stoppen dan maar, zo staan we nu in de plaats Eagar, RV park Bear Paw, en vannacht minus 4 dus water tank leeg, wat antivries in de wc en afval tank, en de kachel aan laten, en zowaar zijn we in onze laatste staat terechtgekomen, Arizona! Waar we dachten iets later aan te komen, maar ging ineens weer een uur tijdverschil eraf, apart hè!

Morgen nog wat boodschappen, gastank vullen, en benzine, dan rijden we naar Flagstaff, waar we twee nachten blijven, want daarna hebben we een RV park gereserveerd ook voor twee nachten naast de “Grand Canyon”!

Ps. Komen nog foto’s maar het heeft hier gestormd, hele slechte WiFi, en geen telefoon zelfs!

1. Jose Kuipers:
    Weer 'n mooi verslag geschreven A3
  2. Adri van Houwelingen:
    Dankjewel Buuf, nog 8 dagen en dan zijn we weer in het dorp! 😁
  3. Rob Hart:
    Mooi man..en Flagstaff was ik in 2019 nog
    Hier hebben ze pluto, de planeet dan hè, ontdekt....nog veel te zien van route 66.....geniet er weer van
  4. Adri van Houwelingen:
    22 maart 2022
    Ja met de motor, ook gaaf, ja gaan nog richting Hoover Dam over paar dagen
  5. Johan Schoor:
    22 maart 2022
    Hartstikke leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Je zou commissie moeten vragen want je maakt een heleboel mensen enthousiast
  6. Adri van Houwelingen:
    22 maart 2022
    Ja ben al gebeld door lonely planet 😁
  7. NicoleBezemer:
    22 maart 2022
    Weer een heerlijk verhaal om te lezen!
  8. Adri van Houwelingen:
    👍 volgende keer mee! 😜