Overnachten….

19 maart 2022 - San Angelo, Verenigde Staten

Nou zoals eerder vermeld, overnachten op een RV park, is toch wel een dingetje in Texas, gewoon heel veel vol met RV’s, ook hier sinds de COVID-19 zijn er veel Motorhome’s verkocht! In een hotel massaal met veel toeristen wordt minder aantrekkelijk gevonden, wat is heerlijker dan alles bij je te hebben, je eigen ding doen, en niet besmet kunnen worden, precies een RV. Afijn hadden al een parking gevonden achter een benzinepomp in het plaatsje Lampasas, om daar te overnachten, stond al geparkeerd, ik zeg kijk nog één keer op Google maps of er iets in de buurt is, en verrek, op nog geen 300 meter ergens achteraf een park voor vaste campers, nou wellicht hebben ze een plekje voor ons, reden blokje om, kwamen terrein op en een paar alleraardigste jonge dames zwaaiden naar me, nou ja dan stop ik sowieso hè! Gesprek aangeknoopt, één ervan was uit Austin, op visite, en de ander sorry ben haar naam kwijt, ja we hebben een plekje voor noodgevallen, ik zei, ben in nood, haha ze moest even bellen, bleek naar David, die was achter op het terrein, ze zei loop even mee, of ik het wat vind, tuurlijk, daar was David, die nog gauw onze plek blad vrij aan het harken was, water, stroom en afvoer voor vuilwater tanks leeg te laten lopen, nou prima! Onder een kersenboom die al prachtig in de bloesem stond, helemaal perfect! Plek was al voldoende tenslotte hebben we alles aan boord, maar dat maakt te niet uit! David kwam ff gezellig bij ons zitten, zei wil je een biertje? Ja tuurlijk, al gauw hadden we een heel leuk gesprek, hij was net 40 geworden, en zijn vrouw was de eigenaresse van de campground, geërfd van Opa en oma. Vertelde dat hij altijd speurde in de omgeving naar restanten van Indianen, wow gaaf!

Indianen

Hij zei moment, kwam terug met een prachtige houten box, vol met… pijlpunten van speren, Indianen moesten toen veel jagen voor eten, was nog geen Walmarkt blijkbaar! Hij bracht ook nog een paar potten bier mee, dus was nog lang heel gezellig, en heerlijk geslapen! Top avond dus!

Lekker rustig aan gedaan in de ochtend, en op ons gemakje weer vertrokken, nog steeds in Texas, en zei al dat Amerika groot was, nou even opgezocht, alleen de staat Texas is al 17x groter dan Nederland!!! Hoe bizar! Radio aan en toeren, stond een flinke bak met wind, op de weg werd het steeds stiller, en mooier, prachtig landschap, gezellige Countrymuziek op de radio, en God Bless Amerika op de radio, heerlijk, Amerikanen zijn echt dol op hun land, waar je kijkt vlaggen, de één nog groter dan de ander, praten erg graag over hun land, altijd met een bepaalde trots, en dan zo’n muziekje, ja helemaal goed, wij zouden ook wat trotser mogen zijn op ons land hoor, beste land van de wereld, ok misschien op de USA na dan! 😜😂

Gemeente huis

Hadden ook maar een plek besproken vandaag, na even wat apps geraadpleegd te hebben, waren overal weinig plekken, dus een mooi KOA campground gereserveerd bij San Angelo. Prachtige luchten hier van zo’n opkomst en ondergang!

WolkenbankOndergaande zon!

O ja komt ook extra verslagje aan over de RV die wij nu aan het wegbrengen zijn!

1. Rob Hart:
    Geweldig
  2. Adri van Houwelingen:
    Thanks 👍
  3. Jose Kuipers:
    19 maart 2022
    Wat 'n mooi verhaal weer dat is toch waarom je met de camper wil rijden ,zeker in Amerika ,geniet ervan samen met Toos🤠😎
  4. Adri van Houwelingen:
    Zekers 👌
  5. Gerda van Houwelingen:
    19 maart 2022
    Weer geweldig om te zien (foto’s) en te lezen . Top goeie reis verder .
  6. Adri van Houwelingen:
    Dankjewel
  7. Frans Ruijgers:
    19 maart 2022
    Weer een geweldig verhaal. Volgens mij is Nederland te klein voor deze ervaringen. In Amerika heb je ruimte om de stilte te omarmen en als je wilt drukte te weervaren.
  8. Adri van Houwelingen:
    Ja enorm gevarieerd hier
  9. Johan Schoor:
    20 maart 2022
    Tja, in de VS is alles groter. Ook de gevangenissen😜
  10. Adri van Houwelingen:
    22 maart 2022
    Ja al een paar gezien, en meestal midden in de woestijn 😜 staan dan eerstborden langs de weg, geen lifters meenemen, prison area!