Houston en Lampasas

18 maart 2022 - San Angelo, Verenigde Staten

We hebben in Houston een prachtige plek gevonden voor onze overnachting, USA RV Resorts Willow Lake, aan een meertje, zwemmen verboden wegens Aligators en schildpadden, die zo je dingetje voor een wormpje kunnen aanzien! Was wel een zwembad bij waar zowaar al kinderen in lagen, was volgens de kids nog behoorlijk koud!

Rv parkMooie camper to

Na een wandeling over het park wat foto’s makend, lekker gegeten uit eigen vriezer! Heerlijke nacht ook gehad, zitten inmiddels al wel op Amerikaanse tijden schema dus slapen nu wat beter op de slaaptijden. Op tijd vertrokken na mijn cornflakes met honing ontbijt, vers gekookt eitje erbij, ja de RV zijn we inmiddels ook al thuis in! Stop werd natuurlijk “Space Center Houston” van de NASA. We parkeerden aan de overzijde, niet op de betaalde parking, we blijven Hollanders 😜, toen we overstaken kwam er een motoragent aan, met zwaailichten en ging de kruising afzetten, dacht Trump komt er aan, die schieten ze eindelijk naar Mars, maar nee het was een speciaal transport, eerst een grote pickup met een stok, bleek meetlat te zijn, paf tegen de verkeerslichten, die hingen dus te laag! Hoogwerker erbij, strop eromheen en het transport kon er onderdoor, er na nog een konvooi met mannen die palen en verkeerslichten weer terug hingen en verder ging de stoet, toch maar ff mooi meegenomen.

Space centerCapsuleGigantisch747 shuttle

Aan de straat zijde prachtige jets, uiteraard foto’s genomen, capsule van één of andere raket, al verder lopend, nog een raket, in de verte een hal waar deze werden gefabriceerd, liepen ook hele stoeten kids, weer eens wat anders dan een excursie naar de Efteling! Klapstuk is wel de Boeing 747 met één van de Spaceshuttles op zijn rug, wat een gevaarte, prachtig!

Jets 2Jets NASA

Nou indrukwekkend om te zien, konden ook tour binnen gaan doen, maar had gelezen dat je minimaal daar een dag voor uit moest trekken, zagen ook een shuttlebus treintje over het terrein rijden met toeristen, dus niet van binnen bezocht. Voor Toos hoefde het sowieso niet, en ik had natuurlijk al een pak dollars uitgegeven aan een Swamp toer!

Dus hup, de RV in en weer on the road, noordwaarts! Wat een Megastad is Houston, reden volgens mij al een uur of twee op de ringweg rond de stad, en kwamen er maar niet vanaf, pfff. Op zoek naar een campground, maar dat viel niet mee, alles hartstikke vol, of campground voor minimaal een maand, blijkbaar zitten alle “grijze” Amerikanen rond Houston, denk voor het aangename klimaat.

Later…….. konden we ergens slapen of?????

1. Frans Ruijgers:
    19 maart 2022
    Volgens mij is alles in Amerika groot, grotere, het grootst. Leuke foto’s van het space centre alleen jammer geen foto’s van het passerende convooi. Maar wel weer een prachtig verhaal. Bedankt
  2. Adri van Houwelingen:
    19 maart 2022
    Staat een filmpje onder Facebook van mij van het passerende convooi 👍