Dag 4 Memphis Tennessee, Graceland Elvis, 😍

12 maart 2020 - North Little Rock, Arkansas, Verenigde Staten

Zo lekker geslapen vannacht, wel weer vroeg wakker, 6 uur tijdverschil, dat is ook wel een dingetje, soms rij je van de ene staat naar de andere en weer een andere tijdzone! Getankt voor we de camping opreden, standkachel wel om een uur of 4 vannacht aan gedaan, brr was fris, en zit nu te tikken in me korte broek, pff in Little Rock, Arkansas, geboorte plaats van de oud president Bill Clinton!

Afijn gisteravond alles aangesloten, fully hooked up noemen ze dat hier, afvalwater, stroom, en kabel televisie en uiteraard water, tank nog niet gevuld want richting de Grand Canyon kan het s’nachts nog vriezen, en wil geen risico lopen op bevroren watertank of zoiets, maar dus wel water aangesloten zonder tank te vullen, is wel lekker, en dan heb je gelijk een brander die je water verwarmd, dus heerlijk gedoucht in de Camper, heb wel eens hotels gehad met een slechtere douche!

Om ff over negen gaan rijden, kleine 45 minuten naar Graceland, en weer de Mississippi over gestoken, wat een rivier, tjonge jonge groot, zal een foto plaatsen. Aangekomen eerst visitors center bezocht, iedere stad heeft zoiets, ideaal, kun je alle info vragen die je zoekt, en uiterst vriendelijk allemaal. Graceland was 1,5 mijl verder dus waren we zo, parkeer terrein op en naar de ingang, maar wel door een onweersbui! Plensde gelukkig poncho’s mee uit NL van de action, ons benne zuinig.

Kaartjes viel me mee, kreeg zelfs ouderen korting omdat ik Toos bij me had haha laat ze het maar niet lezen! Manson toer genomen met de musea, achteraf stuk of zes!! Niet de vliegtuigen, ja had er zelfs twee, want die zag ik buiten staan, mag je ook in natuurlijk voor wat extra dollars! je gaat eerst met een busje nadat je een iPad om je nek hebt gehangen met koptelefoon, naar de overkant van de straat, ritje van drie minuten, allemaal filmpjes en foto’s staan er op, en je kan klikken voor extra informatie over de ruimte die je bezoekt! Prachtig huis, slaapkamer woonkamer lounge kamer keuken biljart ruimte muziekruilbeurs werkkamer nou echt ongelooflijk allemaal, voor die tijd, wat was hij rijk, maar ja geen miljoenen verkochte platen maar Biljoenen, tsjeeeee, achter het huis nog meer vertrekken, zelfs een eigen sporthal squash was hij gek op, en daarachter een manege, was ook dol op paarden blijkbaar! Buiten geëindigd achter huis waar de graven zijn, ligt tussen zijn ouders, mooi!

Weer terug naar de overzijde voor de musea’s, wow een auto’s!! Meerdere hallen, en motoren en boten en golfkarretje en zelfs een enorme tractor haha te gek! Keek me ogen uit zeg! Kleding hal, hal over zijn diensttijd in Duitsland 🇩🇪, en diverse shops natuurlijk met van alles, en een restaurant in de jaren zestig stijl, echt enorm, heb er genoten, en Toos ook, was ontroerd zelfs, imposant geweldig en goed geregeld, echt Amerikaans super! Een berg foto’s geschoten, zal er een paar opzetten! Want heb er heel heel veel!

Na een heerlijke burger en patat met van alles er overheen, inclusief ringen van 🌶 pepers. En weer door, Little Rock Arkansas, niet zo heel ver bijna 200 mijl of zo, ok toch wel ver in km’s dus 😜 naar het mooie weer, en dat klopt, schrijf dit verslag naast de RV in me korte broek, net weer heerlijk gegeten, nu rust, ff over de campground gewandeld, mooie vogels eekhoorns en mooi plekje, helemaal goed! Tot morgen maar weer......