Richting Dallas

13 maart 2020 - Canton, Texas, Verenigde Staten

Zo gisteren om 9.00 vertrokken uit Little Rock North, en maar eens geen interstate gereden, maar de 167 gereden, was een prima weg, ziet er op de kaart klein uit maar was goed te rijden, en... veel rustiger dan de interstate. Eerst richting El Dorado, waar we gestopt zijn voor de lunch, onderweg één dollar shop aangedaan om wat levensmiddelen in te slaan. El dorado niet echt een bijzondere plek, zag er allemaal wat rommelig uit en geen gezellig centrum, de townhall  was wel weer mooi!

Via Magnolia en Schreveport weer de I-20 op

Op naar Dallas, althans een Koa campground net voor Dallas, in het plaatsje Canton, natuurlijk de staats grens  gepasseerd, en daar heb je altijd prachtige bezoekerscentrum dus deze bezocht, landkaarten en folders opgehaald, perfect geregeld weer, vriendelijk personeel en alle info die je zoekt, natuurlijk ook ff selfie hé, en het weer boem, ineens 30c heel apart en zonnetje. Vandaar de interstate 20 gevolgd, een truck die ons inhaalde kreeg een klapband, wat een knal, gelukkig niet aan onze kant, maar iedereen in de remmen de stukken rubber vlogen in de rondte, net op de vluchtstrook liep de rest van zijn band eraf, die had wat te doen in de warmte en zon.
Wat wel op valt hier zijn de enorme boerderijen, rijke Texaanse boeren hoor, de boerderij ziet er uit als een villa, zoals die van de serie Dallas, prachtig, en grote Texaanse koeien, en veel boortorens die nep zijn, van hout, maar om te showen geloof ik dat er olie in de grond zit hier. 😁

Aangekomen op de Koa, welke er super mooi uitziet, ingecheckt wat nog wel ff duurde, konden mij in het systeem niet vinden, dat heeft te maken met de kortingskaart geloof ik, ja Nederlanders hé! Echt in Texas stijl, met een prachtig restaurant er bij, maar binnen stond de airco zo hoog, brrr, lekker buiten op terras gegeten, Texaanse Spareribs, wow heerlijk, alleen de porties hé, tjonge jonge zelfs voor mij teveel, kreeg wel al het vlees weg, maar de chips brood en salade kreeg ik er niet in! Wel weer ff wennen aan dat Texaans, wat een accent, howdie haha

1. Gerda:
    13 maart 2020